close

  I Have a Dream    

我有一個夢想  媽媽咪呀電影劇照1905電影網   

莘莘學子開學了,

經典的勵志歌曲 I have a dream

祝福青春少年校園美好的日子!

我有一個夢想2.維基百科  

來自於瑞典阿巴合唱團ABBA1979年的專輯。

 

1999年,西城男孩Westlife翻唱這首歌,

成了西城男孩Westlife的冠軍單曲,蟬聯四周。

 

幾年前的電影《媽媽咪呀》有這一首歌

電影改編自百老匯同名音樂劇,

梅莉史翠普飾演媽媽

劇中女兒蘇菲唱這首“I Have a Dream”,

音樂劇全由ABBA的歌曲構成

 

最經典的勵志英語歌曲:

I have a dream

I have a dream,a song to sing
我有一個夢想,一首歌去歌唱它

To help me cope with anything
幫助我處理任何事情
If you see the wonder of a fairy tale
如果你看見一個童話般的奇跡
You can take the future even if you fail
即使失敗你也能為未來拼搏
I believe in angels
我信仰天使
Something good in everything I see
我看見的每件事都有好的一面
I believe in angels
我信仰天使
When I know the time is right for me
當我知道時間對我是公平的
I'll cross the stream I have a dream
我會跨過溪流,我有一個夢想


I have a dream,a fantasy
我有一個夢想,一個幻想
To help me through reality
幫助我直達現實
And my destination makes it worth the while
我的目標讓它有了價值
Pushing through the darkness still another mile
把我帶出黑暗到達另一個英里
I believe in angels
我信仰天使
Something good in everything I see
我看見的每件事都有好的一面
I believe in angels
我信仰天使
When I know the time is right for me
當我知道時間對我是公平的
I'll cross the stream I have a dream
我會跨過溪流,我有一個夢想

 

I have a dream,a song to sing
我有一個夢想,一首歌去歌唱它
To help me cope with anything
幫助我處理任何事情
If you see the wonder of a fairy tale
如果你看見一個童話般的奇跡
You can take the future even if you fail
即使失敗你也能為未來拼搏
I believe in angels
我信仰天使
Something good in everything I see
我看見的每件事都有好的一面
I believe in angels
我信仰天使
When I know the time is right for me
當我知道時間對我是公平的
I'll cross the stream I have a dream
我會跨過溪流,我有一個夢想
I'll cross the stream I have a dream
我會跨過溪流,我有一個夢想

 引用:http://evita8888.pixnet.net/blog/post/123055205

 

arrow
arrow

    May 發表在 痞客邦 留言(18) 人氣()